Spotify och ”Lily Was Here”

Fick till sist tag på en inbjudan till Spotify med hjälp av macradion (och en hyfsat klok kommentar på deras senaste program). Jag är mycket imponerad! Det mesta jag har prövat att leta efter har funnits. Och än så länge lyssnar jag gratis mot att jag får lyssna på lite reklam då och då.
Vi har mycket musik i datorn, men detta är onekligen smidigare. Inte minst det faktum att jag kan ta ner MacBooken till köket när jag ska laga mat/diska och fortfarande ha tillgång till en oändligt massa musik känns otroligt bra.
Med hjälp av Spotify hittade jag en låt jag diggade stenhårt när jag var mindre. Vinylsingeln ligger förmodligen kvar i en flyttlåda på vinden. Minns inte om jag sett filmen som låten är ledmotiv till. Den känns inte jätteintressant av musikvideon att döma. Men det spelar mindre roll. ”Lily Was Here” med Dave Stewart och Candy Dulfer är och förblir en grymt bra låt i all sin enkelhet.
OBS! Missa inte den coola trummisen som låtsasspelar trummor till trummaskinen. Om jag någon gång låter håret växa igen, ska jag se ut som honom.

1 kommentar

Filed under Coolt, Hemmet, Intressant, Musik

One response to “Spotify och ”Lily Was Here”

  1. Kalkyl

    haha, jag tycker också den där låten är underbar!
    Jag hörde den första gången på ”pure Moods” (wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Pure_Moods)

    Den är nog en av de enda låtarna med Sax i mitt bibliotek, nae just det, ”you can call me Al” av Paul Simon finns ju också…

Kommentera

