Det sladdlösa samhället

Okej, jag upplåter härmed min blogg till lite reklam, men detta är viktigt.
Just nu irriterar jag mig grymt mycket på två tekniska saker i mitt liv. Det ena är vår idiotiska Hugin-kaffeapparat som gått sönder för andra gången på mindre än ett år. En del av konstruktionen är baserad på en minimal plastplupp (2-3 mm) som ska låsa fast den fjäderbelastade filterhållaren.
Denna lilla plastpryl trycker jag till minst en gång per dag…. och den är gjord av plast. Behöver jag säga mer? Nåväl denna skruttkonstruktion åker ut under veckan och ska bytas ut mot något mer hållbart, men som ändå kan koka gott kaffe.
Det andra jag irriterar mig på (och som detta inlägg egentligen skulle handla om) är lurarna till min iPhone. Väl på plats är det väll okej, men herregud vad det ska dras sladdar och pulas innan man kan lyssna på musik/prata i headsetet. Den dag Apple lanserar schyssta sladdlösa lurar som man kan lyssna på musik i och prata i telefon med är jag den förste i kön. Kosta vad det kosta vill.

Lämna en kommentar

Filed under Apple, Coolt, Musik, Personligt, Teknik, Vardag

Kommentera

