Hösthelg

Har varit borta i Linköping under fyra dagar. Alltid lika kul att komma tillbaka till kära gamla Linkeboda.
Det slog mig när vi rullade genom Tannerfors att det var när jag, mamma, pappa, syster och bror flyttade till Linköping som saker och ting började att se ljusare ut. En lång period med dåligt självförtroende och ständigt spruckna förhoppningar om att bli tillsammans med skolans snyggaste tjejer var över.
Jag inledde i Linköping mitt första seriösa förhållande som varade i hela 6 månader och jag började förstå att skrivandet var viktigt i mitt liv. Till en början trodde jag att mitt skrivande skulle utföras på någon tidningsredaktion. En förhoppning som jag faktiskt levde med fram till slutet av 90-talet, då jag bestämde mig för att bli svensklärare istället.
Jag kan inte tänka mig att flytta tillbaka till Linköping idag, men att återvända dit några gånger per år och besöka mina föräldrar och min syster med make och barn, känns bra och viktigt. Därigenom träffar jag och min familj släkten och jag behåller kontakten med mitt förflutna. En bra kombo helt enkelt.

Så här när hösten hälsat på kan det vara trevligt med ett litet test om man känner sig vilsen. Denna gång bli det ett test som visar vilken typ av av bokläsare du är.

Mitt resultat nedan…

What Kind of Reader Are You?

Your Result: Dedicated Reader
 

You are always trying to find the time to get back to your book. You are convinced that the world would be a much better place if only everyone read more.

Obsessive-Compulsive Bookworm
 
Literate Good Citizen
 
Book Snob
 
Fad Reader
 
Non-Reader
 
What Kind of Reader Are You?
Quiz Created on GoToQuiz
Lämna en kommentar

Filed under Läsning, Personligt, Vardag

Kommentera

