Om mitt liv och andras

Nu finns äntligen min bok Om mitt liv och andras att köpa via vulkan.se.

Idén att lägga ut några av mina noveller i form av en novellsamling föddes i somras. Då var det ganska exakt tretton år sen jag skrev min första novell som jag var nöjd med. Den och åtta noveller till återfinns nu i Om mitt liv och andras. Under tiden som jag jobbat med att färdigställa boken har jag insett hur mycket makt publiceringen av ett verk har. Efter själva publiceringen finns inte verket längre i din ägo på samma sätt som förut. Andra kan skärskåda det du skrivit och det finns ingen anledning att gå in och pilla i texterna igen. Publiceringen känns renande. Som att lägga ifrån sig en ryggsäck man burit på alldeles för länge. Nästa vecka ska jag ta itu med ett större skrivprojekt som legat och grott ett tag. Kraften återvänder!

Lämna en kommentar

Filed under Text

Kommentera

