Sommarlov!

Så kom då till sist mitt tredje sommarlov. Jag fick inte förlängt vikariat på Skälbyskolan och är därför arbetslös från och med i onsdags. Känns lite deppigt, men samtidigt måste jag tillåta mig att ha ett bra och långt sommarlov innan jag (förhoppningsvis) hittar ett nytt jobb. Sanna hittade ett skrivjobb hos Randstad som jag tänker söka. Jobba med att skriva tekniska manualer och uppdatera hemsidor. Genererar förvisso inget sommarlov, men ett brejk från lärarlivet skulle faktiskt inte kännas helt fel det heller.
Mamma och brorsan kom hit igår för att umgås och passa grabbarna. Så nu målas det om i hallen så det står härliga till. Täcktapeter suger som Wettextrasor, men efter att man lagt på två lager kan man måla någorlunda smidigt och enkelt. I morgon åker vi troligen till nybyggda Mulle Meck-parken i Järvastaden och har picnic. Ska bli kul!

1 kommentar

Filed under Hemmet, Jobb, Personligt, Vardag

One response to “Sommarlov!

  1. Hej Erik!

    Länge sedan! Kul att läsa din blogg. Jag har bytt mejladress så numera når du mig på för och efternamnet (med punkt emellan) @martinskolan.se =) Hoppas att du kunde tolka den rebusen…

    Kul att ni blivit radhusare. Det verkar mysigt.

    Vi hörs!

    Kram Jessica.

Kommentera

