Radhus

Nu har vi bott i nya radhuset i en vecka och saker och ting börjar att komma på plats. Sanna var iväg i helgen och handlade räfsa, PCV-kvast, trädgårdsslang och vaxduk. Radhusägandet i ett nötskal.
Känns kul och utmanande att alltid ha något smått att pula med hemma. Lagom till att vi har ställt allting i ordning lär vi sätta dessutom igång att måla igen, vilket genererar ännu mer jobb. Men så kommer det antagligen att vara ett tag framöver.
Mitt i allt inflyttande fyllde dessutom Eddie 2-år. Han fick en Molly Mus-docka, en bil av Sebbe och ett köksset till sin spis. Av farmor och farfar fick han en solhatt och en PIXI-bok. Han sken som en sol och berättade om ”Klas” och ”Fick bil.” Eftersom vi var lediga i fredags bestämde vi oss för att åka till IKEA och handla säng till Sebbe. Mycket folk, men vi hittade allt vi behövde.
Ovanpå allt detta jobbar vi mycket och jag har utvecklingssamtal. Ska bli skönt med ett välbehövligt sommarlov snart. Jag längtar till Djurö, Näset och att få skriva på mina olika projekt.

2 kommentarer

Filed under Pappa, Personligt, Vardag

2 responses to “Radhus

  1. Linn

    Erik!
    Tänk, du har en egen blogg! fantastiskt. Såg det precis när jag letade runt på facebook.

    Grattis till radhuset! Å grattis till Eddie!

    Hälsa din fina familj!!
    Nu har jag mycket att läsa i kapp 😉 /Linn

  2. Helena

    Mera bloggande om hur det är att bo i hus och hur era renoveringar framskrider och så. Och om mysiga middagar på tomten och så. Och om oväntade gäster i komposten…
    Puss

Kommentera

