Tillträde

Idag fick vi tillträde till vårt radhus! Kändes otroligt stort.

Efter det att vi fixat sjuttielva ärenden så som till exempel att handla mat till alla dem som ska hjälpa oss att måla, handlade vi mat hos Max och brände iväg till nya huset. I det ekande vardagsrummet satt vi sedan och åt hamburgare, pommes och sörplade i oss milkshakes med ett något förvirrat leende på våra läppar. Sebbe och Eddie var som två små solar och öste runt i hela huset efter det att middagen var avklarad. Upp och ner för trappan, in och ut i garderober och inte minst upp på vinden.

När vi väl flyttar kommer det att bli min 17:e flytt och för första gången i mitt liv känner jag att jag flyttar till ett hem där jag vill bo länge. Många av de hem jag haft har varit ”så länge” eller ”I väntan på”, men Såningsvägen är i ett mycket längre perspektiv. Herregud! Jag tänker i termer på 20 år. Kan man göra det? Oavsett om man kan det eller inte känner jag att detta kommer att bli bra. Lebensraum.

Lämna en kommentar

Filed under Hemmet, Pappa, Personligt, Vardag

Kommentera

