2-års trots

eddie.jpg Eddie har hamnat i 2 års-trots utan att ha fyllt 2 år. Uppenbarligen är han tidig för sin ålder.En kväll när vi skulle lägga honom på Djurö under påsklovet skrek han argt:”Inte sova! Eddie inte sova! Uppa, uppa, uppa!” Och hivade sig sedan ur sängen med ett raskt hopp.Vi kämpade emot till en början, men insåg snart att det var lönlöst. Nu får han vara uppe med den som inte lägger Sebbe och sen däcka framför TV:n.Som om det inte räckte vaknar både han och Sebbe minst några gånger varje natt och väcker då både mig och Sanna. Värst är det för Sanna eftersom båda sönerna just nu är inne i en tung mamma-period.Nu känns det som om jag gnäller lite väl mycket vilket jag inte menade från början. Vill bara ge en inblick i hur det är. Vi överlever även detta… 

1 kommentar

Filed under Pappa, Vardag

One response to “2-års trots

  1. Helena

    Läste en bra sammanställning med tre experter som svarar om sk. trots:
    http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=707809
    Gillar Jesper Juuls totala motsatta hållning. Håller på att läsa ditt kompetenta barn just nu och den e verkligen bra!
    För jag kan verkligen känna så ibland – att det är jag som trotsar när jag säger nej till en massa saker (om man ser ur Rasmus perspektiv…)
    Ses ikväll kanske ?
    Puss

Kommentera

