Kundservice

laban.jpgJag var ute på Babyland i Barkarby idag för att byta ut en ”spillsäker drickmugg” jag köpte åt Eddie för några dagar sedan. Redan första natten efter det att jag köpt den vägrade han att använda den. Jag och Sanna provade den dagen efter och insåg då att ventilen vägrade att släppa igenom vatten. Den ”spillsäkra muggen” var med andra ord även dricksäker.
Åkte alltså ut idag för att reklamera denna skruttmugg. Övertygad om att jag ska få byta ut muggen traskar jag bort till mugghyllan, hämtar en ny sorts mugg (som givetvis inte fanns inne när jag köpte den första), därefter traskar jag bort till kassan och ställer mig i kön. Väl framme vid kassan berättar jag som det är: jag har köpt en mugg av plast för 85 kronor som inte fungerar. Jag vill byta ut den. Tjejen i kassan tittar då på mig med en skeptisk min och ursäktar sig med att hon ska ringa upp Caroline som är hygienansvarig på Babyland i Barkarby. Hon pratar därefter med henne en stund, lägger sen på luren och vänder sig sen mot mig och berättar att ventilen i dessa muggar är väldigt trög. Den ska vara så och jag kan inte få muggen utbytt. Jag känner då hur adrenalinet börjar att rinna till och frågar henne stillsamt hur de kan sälja en mugg för barn med en säkerhetsventil som inte ens en vuxen kan suga ur. Hon tittar på mig besvärat och förklarar att de säljer minst 20 sådana muggar i veckan och hitintills har ingen kommit tillbaka med dem. Jag svarar då att det inte är ett argument för att jag inte ska få byta ut en skitmugg som inte fungerar. Vi står där och argumenterar en stund tills jag ger upp om att få byta muggen hos henne. Istället beger jag mig till hygienansvariga Caroline. Hon ser lite besvärad ut när jag hittar henne på barnvagnsavdelningen, men säger raskt att hon kan byta ut locket. Fem minuter senare står jag med ett nytt lock och en ny säkerhetsventil i näven och jag och Sebbe kan åka hem igen.
Vad är då sensmoralen? Babyland bör jobba stenhårt på vad kundservice är. Att få byta ut en trasig mugg känns inte som något orimligt.  

Lämna en kommentar

Filed under Vardag

Kommentera

