Delfinpojken

År 2004 bodde jag och Sanna i Hammarby Sjöstad. Ett av de absolut coolaste bostadsområdena i Stockholm. En bit från vår lägenhet gick det en färja med vars hjälp man kunde ta sig över till Söder för besök hos BVC eller en skön promenad med shopping och fika. På denna färja fanns det en typ av bibliotek som jag störtdiggar. Det var av typen: Lämna en och ta en. En genialisk uppfinning! Jag minns inte vilken bok jag lämnade, men jag fick i varje fall tag på en bok som heter ”Delfinpojken Fallet A” via detta bibliotek. Omslaget avslöjade inte mycket om innehållet, men jag bestämde mig i varje fall för att det var en bok för mig. Drygt fyra år senare har jag nu läst ut den och jag är mycket imponerad. Bokens författare Dag Ståhle har skrivit en grym, men också kärleksfull historia om våld, syskon och kärlek. Omslaget kan nog avskräcka en del och var förmodligen ett av skälen till att jag väntade med att läsa denna bok.

1 kommentar

Filed under Läsning, Text, Vardag

One response to “Delfinpojken

  1. dag

    Tack för det fina omdömet …, ja omslaget var ju det första vi gjorde och det är kanske inte det allra bästa …

    Hoppas det löser sig med din arbetslöshet // anställning …

    Vänl:
    Romanf & numera bokf:
    Dag Ståhle

Kommentera

