Om att bli publicerad

craftingthebook.jpg

Det är något märkligt med i lockelsen i att bli publicerad. Kanske handlar det om att uppnå det omöjliga? Att slå igenom. Att finna en väg ut genom nålsögat. Jag har under en längre tid arbetat med ett gäng roman-projekt, men aldrig riktigt kommit till skott, men den dagen kommer, jag lovar. Chansen att bli publicerad är dock minimal, men tror man på sig själv och jobbar stenhårt kan det ju bara gå bra.Nu finns det i och för sig nya vägar som är väldigt trevliga för att bli publicerad. Ett av de nyaste (och smartaste) är denna sajt. För vissa kommer den förmodligen att vara ett förstahandsval, men jag tänker nog använda den som “Plan B”. Dvs. när refuseringshögen växt tillräckligt högt tar jag mig i kragen, lägger upp min  bok hos Vulkan och uppmanar alla på min mejlinglista (och alla deras vänner)  att köpa min senaste bok.
Lämna en kommentar

Filed under Skrivande

Kommentera

